Maple oder Rosewood?

4 Beiträge   •   Seite 1 von 1
Poncho
neu hier

Maple oder Rosewood?

Erstellt: von Poncho » 30.03.2008, 11:30

Hi an alle :D

Ich möchte mir schon ewig eine Fender Tele kaufen, da mir dieses Instrument wirklich sehr sympathisch ist.
Aber eine grosse Frage bleibt für mich nach wie vor offen-
Was soll man nehmen- Maple oder Rosewood?

Rein von der Optik gefällt mir Maple an einer Tele irgendwie mehr, aber vom Spielgefühl sagt mir wiederum Rosewood eher zu... Schwierig.

Danke für eure Antworten.

OleStakkRocker
öfter hier

Erstellt: von OleStakkRocker » 30.03.2008, 20:34

ja dann musst du echt schon rosewood nehmen wenn du darauf besser spielen kannst ...ich kann auch besser auf rw spielen abe mir gefällts optisch auch besser deshalb hab ich das problem nich
....
It's better to burn out, than fade away.... (Kurt Cobain)

Blue Box
öfter hier

Erstellt: von Blue Box » 01.04.2008, 09:39

Ich habe zu den Klangcharakteristika was im I-Net gefunden:

Maple--this is a bright, tight-sounding wood with a defined bottom end, a tighter midrange, and a crisp, detailed top end. maple requires a finish, so a lot of guys tend to think the fingerboard feels a bit "sticky." however, the use of satin finishes as of late has been a big step towards improving the feel of a maple board. maple is often favored by cats who want a bit more top end or definition in their tone or for brightening up a warmer-sounding guitar.

Rosewood--this is the most popular fingerboard wood and has a warm, rich tone with less top end than maple. rosewood doesn't require a finish, and lots of players like the feel of it because of its slightly oily nature. rosewood fingerboards are often favored by players who want to warm up a guitar further or for attenuating the highs on a particularly bright guitar.

Ebony--this is the hardest and densest of the three woods and has a tight, crisp tone which is even brighter than maple. ebony doesn't require a finish and has a very tight grain-because of this, people often refer to ebony as "fast playing" or "slick." it's easily distinguishable from dyed rosewood by its closed grain pattern as opposed to rosewood's open grain pattern. ebony fingerboards are often favored by players who want a very glassy and crystalline top end or a lot more definition and tightness in their low end. for this reason, it's often preferred by bass makers.
Quelle: http://www.guitarsite.com/guitar_FAQ.htm#FBOARD

Gast

Erstellt: von Gast » 01.04.2008, 16:14

Bei Western und E-Gitarren mit Stahlrohr im Hals:
Durch höhere Steifigkeit wird der Klang noch heller als bei hartem Holz und der Klang hält noch länger an.
Da wird das Holz fast () zur Nebensache.
Winni

4 Beiträge   •   Seite 1 von 1